Jak nabrat svalovou hmotu – jídelníček

Pokud chcete nabrat svalovou hmotu, tak určitě víte, že se to neobejde bez důkladného překopání jídelníčku. Kromě zvýšeného množství cvičení bude potřeba i více jídla. Odborníci doporučují jíst až osmkrát denně, nejlépe každé 2-3 hodiny

Snídaně

Ze všech jídel je nejdůležitější snídaně, kterou bychom neměli nikdy vynechat. Je lepší si o něco přivstat, než odkládat první jídlo až na dopolední svačinu. Pokud bychom tak učinili, připravíme svaly organismus o možnost vytvářet nové svaly – ten si naopak bude brát energii z nich, aby doplnil živiny po nočním hladovění. Plnohodnotné ranní jídlo by mělo tělu dodat hlavně sacharidy, klidně si dopřejte i něco sladkého, například puding, ovesnou kaši s javorovým sirupem nebo krajíc chleba s medem. Cereálie také neuškodí, třebaže většina z nich obsahuje zbytečně velké množství cukru. Vhodné a důležité je doplnit rovněž bílkoviny, posloužit mohou vejce a mléčné výrobky nebo uzeniny. Nic nezkazíte ani vitamíny, které nabízí čerstvé ovoce nebo 100% džus.

Svačiny

Stejně jako při hubnutí, i při náběru svalové hmoty je důležité nezanedbávat pravidelné svačiny v průběhu dne, samozřejmostí by měla být jedna dopoledne a jedna až dvě odpoledne. Co si dát ke svačině? Řiďte se tím, co jste měli ke snídani, respektive k obědu, a podle toho odvíjejte skladbu své svačiny. Pokud jste zvolili spíše bílkovinnou snídani, pak si ke svačině dejte více sacharidů a naopak – podobně to platí i s tou odpolední, kdy se řídíte skladbou oběda. Protože svačina nemusí být nijak vydatná, dobře poslouží třeba ovoce nebo ochucený tvaroh, případně krajíc chleba se sýrem.

Obědy a večeře

Teď nastává vhodná doba pro maso, které bychom měli doplnit nějakou přílohou – brambory, rýží či těstovinami. Co se týče masa, můžete přijímat všechny druhy, včetně rybího. Větší obsah bílkovin má červené maso (hovězí a vepřové). To samé platí pro večeři. V rámci jídelníčku pro „kulturisty“ je velice důležité zařadit i druhou večeři, cca 2-3 hodiny po té první. Druhá večeře už nemusí obsahovat maso, opět bychom v ní však měli nalézt jak bílkoviny (třeba mléčné výrobky), tak sacharidy. A těsně před tím, než půjdete spát, snězte nějaký protein – vejce nebo několik lžic tvarohu, popř. proteinový potravinový doplněk.

Jídlo po tréninku

Posilování je namáhavé a náš organismus při něm spálí velké množství sacharidů. Chceme-li dodat svalům dostatek energie pro další růst, je potřeba ji doplnit. Po cvičení nepřijímejte pouze bílkoviny, tělo totiž jako první potřebuje právě zmíněné sacharidy. Je možné je nahradit i potravinovým doplňkem, třebaže zdravější jsou přirozené cukry, například ovoce. Vhodné je po cvičení přijmout cca 50 g, záleží na tom, zda máte sklony k tloustnutí (potom jich přijměte méně nebo ke štíhlosti (v takovém případě si můžete dopřát více).

Jak nabrat svalovou hmotu – jídelníček
Ohodnotit

7 komentářů
  1. I’m not sure exactly why but this web site is loading very
    slow for me. Is anyone else having this issue or is it a problem on my end?
    I’ll check back later and see if the problem still exists.

  2. Reagovat
    Stepinori 22.6.2019 v 11.25

    Buy Generic Cialis 20 Mg viagra Does Amoxicillin Affect Depo Provera

  3. Reagovat
    Stepinori 4.7.2019 v 12.07

    Levitra Gunstig Bestellen Ciprofloxacin Et Alcool cialis generic Levitra 75mg Acheter Priligy France Generic Legally Acticin Website Real By Money Order Lubbock

  4. Reagovat
    Stepinori 9.7.2019 v 14.52

    Vente Libre Tadalis Sx Soft Viagra From Canida [url=http://banzell.net]viagra[/url] Il Farmacista Online Cialis Canada

  5. Reagovat
    quest bars cheap 11.7.2019 v 6.59

    What a material of un-ambiguity and preserveness of valuable familiarity on the topic
    of unpredicted emotions.

  6. Hi, i believe that i saw you visited my weblog so i
    came to go back the favor?.I am trying to
    in finding things to improve my site!I assume its adequate to use some
    of your ideas!!

  7. I enjoy what you guys are usually up too. Such clever work and coverage!

    Keep up the wonderful works guys I’ve incorporated you guys to our blogroll.

    GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@lillian.cz

Komentáře / diskuse / hodnocení