Chtěla jsem zhubnout, proto jsem začala jíst

Co si dělala, že si takhle zhubla?

  • Zhubla jsem proto, že jsem začala pravidelně jíst 5 – až 6-krát denně, cca každé 3 hodiny během dne, pravidelné jídlo s menšími porcemi mi nastartovalo metabolismus, tělo přestalo šetřit energii a ukládat ji do tukových zásob – začalo spalovat. Hubla jsem od prvního týdne.
  • Poslední jídlo jsem jedla vždy dvě hodiny před spaním, kolem 20.00 hod..
  • Pokud jsem byla vzhůru déle, vypila jsem ještě sklenici kyselého mléka.
  • Vyhýbala jsem se pocitu hladu tak, že jsem jedla pravidelně.
  • Z práce jsem nikdy neodešla hladová, vypila jsem alespoň přinesené Acidko nebo snědla například rajče se sýrem.

Kolik si toho vlastně snědla?

  • Pochopila jsem, že pokud chci hubnout, musím sníst méně energie, než jí za ten den vydám (najednou to bylo pro mě logické, nechápu proč jsem to tak dlouho nevěděla).
  • Proto jsem si během hubnutí vážila všechny potraviny, které jsem jedla, počítala jejich energetickou hodnotu podle energetických tabulek a zapisovala si to – zdá se to být trochu nepohodlné, rozhodně však méně nepohodlné, než být tlustou.
  • Jedla jsem velké množství potravin s malou energetickou hodnotou – hodně zeleniny k menším porcím běžných jídel.
  • Snědla jsem přes den kolem 5000 kJ rozložených do přibližně 5 až 6 jídel, při tomto příjmu jsem hubla bezpečně a jistě, neboť denní výdej při mé aktivitě byl vyšší.
  • Hubla jsem zhruba stejnou rychlostí, první týden až 5 kg – byl to hlavně úbytek vody, 2. týden 2 kg, pak pravidelně 1 kg za týden, na konci se to trochu zpomalilo, ale ne velmi výrazně.

Co si pila a kolik?

  • Pila jsem čistou vodu z vodovodu, neslazený čaj, občas nesycené minerálky (nic “bublinkového”).
  • Pila jsem zhruba 3 l tekutin denně – cca každou hodinu 2 decilitry.
  • Ze začátku jsem si každou hodinu nastavila mobil, aby zazvonil, protože jsem na pití stále zapomínala. Nyní si před oči postavím džbán tak, aby mi překážel, pak nezapomenu.
  • Když jsem na cestách, láhev s vodou je vedle šminek součástí mé kabelky, čepuji do ní vodu tam, kam mě osud zavane.

Solila jsi?

  • Skoro vůbec jsem nesolila, protože sůl váže vodu, což zvyšuje hmotnost a také z toho otéká celé tělo, zvedá to krevní tlak.
  • Aby jídlo nebylo nechutné, kořenila jsem ho, nebo jsem používala bylinky či bujón.

Sladila jsi?

  • Ne, vyhýbala jsem se cukru, i sladkostem.
  • Umělá sladidla jsem většinou nepoužívala, nevyplatí se přivykat si na výrazné chutě jídel, pak člověku začnou chutnat i “obyčejné” potraviny, sladidlo jsem používala jen výjimečně – do salátů když jsem chtěla sladkokyselý nálev, nebo měl být salát společný pro celou rodinu.

Co si vlastně jedla?

  • Jedla jsem pestrou stravu, tak abych přijala potřebné množství bílkovin, cukrů a tuků, chtěla jsem být štíhlá ale přitom zdravá.
  • Nejedla jsem “rychlé cukry” (sladkosti, cukr, med, koláče), mají hodně energie, nezasytí a zvyšují hladinu cukru v krvi, což nově vyvolává hlad.
  • Nejedla jsem ani “těžké tuky” (sádlo, máslo, smetana), tuk má dvakrát více energie než bílkoviny a cukry.
  • Tuk jsem však jedla denně, hlavně olivový olej a rybí tuk, přímo na hotové jídlo nebo zeleninu, nebo i na přípravu masa, také lněná semínka, ořechy…
  • Jídelníček jsem si sestavovala sama podle toho, co mám ráda a aby mi to i chutnalo, hubnutí pro mě pak nebylo “za trest”.
  • Chléb a jiné “pomalé sacharidy” (těstoviny, ovesné vločky, brambory) jsem jedla jen v průběhu dopoledne, odpoledne zase bílkoviny (kuřecí maso, ryby, sýry, tvaroh, kuřecí játra).
  • Nejedla jsem mezi plánované jídlo nic víc, ty 3 hodiny byly pro mě vždy akorát.
  • Upřednostňovala jsem celozrnný chléb před bílým, později jsem si začala péct chleba sama a peču si ho dodnes.

Jak sis připravovala jídlo?

  • Vždy den dopředu jsem si promyslela, co budu jíst, aby se mi to vešlo do plánovaného denního rozpočtu, jídlo jsem si vařila a připravovala většinou sama.
  • V kabelce jsem vždy měla “první pomoc”, hlavně když jsem byla na cestách, nebo když jsem věděla, že se k pravidelnému jídlu nedostanu – tak jsem se vyhnula hladu. Jako svačinka se mi osvědčilo ovoce, jako svačina sýr, zelenina, tofu nebo jogurt.
  • Nechodila jsem na nákupy hladová, protože hladová bych nakoupila (a později snědla) cokoliv, co by přišlo první pod ruku. V potravinách jsem vždy měla seznam, co přesně chci koupit a nekupovala jsem nic “do rezervy”.
  • Nakupovala jsem i věci pro rodinu nebo co bylo třeba domů, ale já jsem je nejedla, ani mě to nepokoušelo, prostě jsem to nejedla – mohli mě obložit čímkoliv, byla jsem pevně rozhodnutá zhubnout a odolat pokušením.

Jedla si i zeleninu a ovoce?

  • Samozřejmě, zelenina má velký obsah vlákniny, antioxidantů, vitamínů a dobře zasytí, dá se jí sníst velmi mnoho, ovoce má podobné vlastnosti, ale jedla jsem ho opatrněji.
  • Denně jsem snědla nejméně půl kila zeleniny v jakékoli formě, surové, nebo tepelně zpracované.
  • Ovoce jsem jedla jen dopoledne, většinou na svačinu, nejedla jsem banány, obsahují hodně cukru.

Cvičila jsi i při hubnutí?

  • Necvičila jsem pravidelně, ale plavala jsem v průměru 2x do týdne 40 bazénů, je to dobrý relax i na posílení celého těla a k tomu je to i zvýšený výdej energie.
  • Občas jsem si zašla do sauny.
  • Pohyb jsem si přidala i tím, že jsem výtah nahradila chůzí do schodů.
  • Je však lepší cvičit už během hubnutí, já teď doháním, co jsem zmeškala, potřebuji posílit svalstvo celého těla, které mi hubnutím trochu ochablo.

Jak se teď cítíš?

  • Neuvěřitelně dobře, fyzicky i psychicky, zhubla jsem za 5 měsíců 23 kilo, jsem lehčí a cítím se o 10 let mladší, prostě jako nový člověk.
  • Výsledky krevních testů mi vyšly výborně, včetně cholesterolu, hormonů štítné žlázy a jaterních testů, lékařka řekla, že mi nemá co vytknout, jen gynekolog mě varoval, že mám hubnout pomaleji.
  • Teď si udržuji váhu, měřím 168 cm a vážím 60,5 kg, mám BMI 21,6 je to takhle dobré, už nikdy nechci zpět kila, které jsem shodila.

Kdo tě to všechno naučil?

  • Velmi jsem chtěla zhubnout, ale nevěděla jsem jak, časté diety mi vždy přivodili jojo efekt a kila byly zpět, už jsem toho měla dost.
  • Hledala jsem v okolí kurzy, kde kromě cvičení by mě naučili i systém stravování, nenašla jsem žádný.
  • Zoufalá jsem surfovala po internetu a narazila jsem na stránky www.rychla-dieta.eu, kde jsem našla mnoho inspirativních článků a motivaci ke změně.

Zhubnout jde snadno, těžší je váhu si udržet. Až po pár letech se uvidí, zda to člověk s hubnutím myslí opravdu vážně.

Nakonec, můj krátký pětiměsíční příběh přinesl mému manželovi novou ženu. Po dvaceti sedmi letech. To potěší.

Kamila

Chtěla jsem zhubnout, proto jsem začala jíst
Ohodnotit

3 komentáře
  1. Reagovat
    quest bars cheap 23.6.2019 v 8.39

    Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point.
    You obviously know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting
    videos to your site when you could be giving us something enlightening to
    read?

  2. Reagovat
    quest bars cheap 11.7.2019 v 5.28

    Excellent article! We are linking to this great article on our website.

    Keep up the great writing.

  3. Hello would you mind letting me know which hosting company you’re working with?
    I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say
    this blog loads a lot faster then most. Can you suggest a good
    internet hosting provider at a reasonable price? Thanks a
    lot, I appreciate it!

    GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@lillian.cz

Komentáře / diskuse / hodnocení