Chtěla jsem zhubnout, proto jsem začala jíst

Co si dělala, že si takhle zhubla?

  • Zhubla jsem proto, že jsem začala pravidelně jíst 5 – až 6-krát denně, cca každé 3 hodiny během dne, pravidelné jídlo s menšími porcemi mi nastartovalo metabolismus, tělo přestalo šetřit energii a ukládat ji do tukových zásob – začalo spalovat. Hubla jsem od prvního týdne.
  • Poslední jídlo jsem jedla vždy dvě hodiny před spaním, kolem 20.00 hod..
  • Pokud jsem byla vzhůru déle, vypila jsem ještě sklenici kyselého mléka.
  • Vyhýbala jsem se pocitu hladu tak, že jsem jedla pravidelně.
  • Z práce jsem nikdy neodešla hladová, vypila jsem alespoň přinesené Acidko nebo snědla například rajče se sýrem.

Kolik si toho vlastně snědla?

  • Pochopila jsem, že pokud chci hubnout, musím sníst méně energie, než jí za ten den vydám (najednou to bylo pro mě logické, nechápu proč jsem to tak dlouho nevěděla).
  • Proto jsem si během hubnutí vážila všechny potraviny, které jsem jedla, počítala jejich energetickou hodnotu podle energetických tabulek a zapisovala si to – zdá se to být trochu nepohodlné, rozhodně však méně nepohodlné, než být tlustou.
  • Jedla jsem velké množství potravin s malou energetickou hodnotou – hodně zeleniny k menším porcím běžných jídel.
  • Snědla jsem přes den kolem 5000 kJ rozložených do přibližně 5 až 6 jídel, při tomto příjmu jsem hubla bezpečně a jistě, neboť denní výdej při mé aktivitě byl vyšší.
  • Hubla jsem zhruba stejnou rychlostí, první týden až 5 kg – byl to hlavně úbytek vody, 2. týden 2 kg, pak pravidelně 1 kg za týden, na konci se to trochu zpomalilo, ale ne velmi výrazně.

Co si pila a kolik?

  • Pila jsem čistou vodu z vodovodu, neslazený čaj, občas nesycené minerálky (nic “bublinkového”).
  • Pila jsem zhruba 3 l tekutin denně – cca každou hodinu 2 decilitry.
  • Ze začátku jsem si každou hodinu nastavila mobil, aby zazvonil, protože jsem na pití stále zapomínala. Nyní si před oči postavím džbán tak, aby mi překážel, pak nezapomenu.
  • Když jsem na cestách, láhev s vodou je vedle šminek součástí mé kabelky, čepuji do ní vodu tam, kam mě osud zavane.

Solila jsi?

  • Skoro vůbec jsem nesolila, protože sůl váže vodu, což zvyšuje hmotnost a také z toho otéká celé tělo, zvedá to krevní tlak.
  • Aby jídlo nebylo nechutné, kořenila jsem ho, nebo jsem používala bylinky či bujón.

Sladila jsi?

  • Ne, vyhýbala jsem se cukru, i sladkostem.
  • Umělá sladidla jsem většinou nepoužívala, nevyplatí se přivykat si na výrazné chutě jídel, pak člověku začnou chutnat i “obyčejné” potraviny, sladidlo jsem používala jen výjimečně – do salátů když jsem chtěla sladkokyselý nálev, nebo měl být salát společný pro celou rodinu.

Co si vlastně jedla?

  • Jedla jsem pestrou stravu, tak abych přijala potřebné množství bílkovin, cukrů a tuků, chtěla jsem být štíhlá ale přitom zdravá.
  • Nejedla jsem “rychlé cukry” (sladkosti, cukr, med, koláče), mají hodně energie, nezasytí a zvyšují hladinu cukru v krvi, což nově vyvolává hlad.
  • Nejedla jsem ani “těžké tuky” (sádlo, máslo, smetana), tuk má dvakrát více energie než bílkoviny a cukry.
  • Tuk jsem však jedla denně, hlavně olivový olej a rybí tuk, přímo na hotové jídlo nebo zeleninu, nebo i na přípravu masa, také lněná semínka, ořechy…
  • Jídelníček jsem si sestavovala sama podle toho, co mám ráda a aby mi to i chutnalo, hubnutí pro mě pak nebylo “za trest”.
  • Chléb a jiné “pomalé sacharidy” (těstoviny, ovesné vločky, brambory) jsem jedla jen v průběhu dopoledne, odpoledne zase bílkoviny (kuřecí maso, ryby, sýry, tvaroh, kuřecí játra).
  • Nejedla jsem mezi plánované jídlo nic víc, ty 3 hodiny byly pro mě vždy akorát.
  • Upřednostňovala jsem celozrnný chléb před bílým, později jsem si začala péct chleba sama a peču si ho dodnes.

Jak sis připravovala jídlo?

  • Vždy den dopředu jsem si promyslela, co budu jíst, aby se mi to vešlo do plánovaného denního rozpočtu, jídlo jsem si vařila a připravovala většinou sama.
  • V kabelce jsem vždy měla “první pomoc”, hlavně když jsem byla na cestách, nebo když jsem věděla, že se k pravidelnému jídlu nedostanu – tak jsem se vyhnula hladu. Jako svačinka se mi osvědčilo ovoce, jako svačina sýr, zelenina, tofu nebo jogurt.
  • Nechodila jsem na nákupy hladová, protože hladová bych nakoupila (a později snědla) cokoliv, co by přišlo první pod ruku. V potravinách jsem vždy měla seznam, co přesně chci koupit a nekupovala jsem nic “do rezervy”.
  • Nakupovala jsem i věci pro rodinu nebo co bylo třeba domů, ale já jsem je nejedla, ani mě to nepokoušelo, prostě jsem to nejedla – mohli mě obložit čímkoliv, byla jsem pevně rozhodnutá zhubnout a odolat pokušením.

Jedla si i zeleninu a ovoce?

  • Samozřejmě, zelenina má velký obsah vlákniny, antioxidantů, vitamínů a dobře zasytí, dá se jí sníst velmi mnoho, ovoce má podobné vlastnosti, ale jedla jsem ho opatrněji.
  • Denně jsem snědla nejméně půl kila zeleniny v jakékoli formě, surové, nebo tepelně zpracované.
  • Ovoce jsem jedla jen dopoledne, většinou na svačinu, nejedla jsem banány, obsahují hodně cukru.

Cvičila jsi i při hubnutí?

  • Necvičila jsem pravidelně, ale plavala jsem v průměru 2x do týdne 40 bazénů, je to dobrý relax i na posílení celého těla a k tomu je to i zvýšený výdej energie.
  • Občas jsem si zašla do sauny.
  • Pohyb jsem si přidala i tím, že jsem výtah nahradila chůzí do schodů.
  • Je však lepší cvičit už během hubnutí, já teď doháním, co jsem zmeškala, potřebuji posílit svalstvo celého těla, které mi hubnutím trochu ochablo.

Jak se teď cítíš?

  • Neuvěřitelně dobře, fyzicky i psychicky, zhubla jsem za 5 měsíců 23 kilo, jsem lehčí a cítím se o 10 let mladší, prostě jako nový člověk.
  • Výsledky krevních testů mi vyšly výborně, včetně cholesterolu, hormonů štítné žlázy a jaterních testů, lékařka řekla, že mi nemá co vytknout, jen gynekolog mě varoval, že mám hubnout pomaleji.
  • Teď si udržuji váhu, měřím 168 cm a vážím 60,5 kg, mám BMI 21,6 je to takhle dobré, už nikdy nechci zpět kila, které jsem shodila.

Kdo tě to všechno naučil?

  • Velmi jsem chtěla zhubnout, ale nevěděla jsem jak, časté diety mi vždy přivodili jojo efekt a kila byly zpět, už jsem toho měla dost.
  • Hledala jsem v okolí kurzy, kde kromě cvičení by mě naučili i systém stravování, nenašla jsem žádný.
  • Zoufalá jsem surfovala po internetu a narazila jsem na stránky www.rychla-dieta.eu, kde jsem našla mnoho inspirativních článků a motivaci ke změně.

Zhubnout jde snadno, těžší je váhu si udržet. Až po pár letech se uvidí, zda to člověk s hubnutím myslí opravdu vážně.

Nakonec, můj krátký pětiměsíční příběh přinesl mému manželovi novou ženu. Po dvaceti sedmi letech. To potěší.

Kamila

Chtěla jsem zhubnout, proto jsem začala jíst
Ohodnotit

      GDPR: Jsme správci osobních údajů a chráníme je v souladu se zákonem 101/2000 Sb., O ochraně osobních údajů a s principy obsaženými ve směrnici EU č. 95/46/EC. Po odeslání komentáře zpracováváme tyto údaje - jméno, e-mail a IP adresu. E-mail používáme pro odeslání informační zprávy, že vám někdo odpověděl na dotaz. Pro jiné účely jej nevyužíváme. IP adresu sledujeme z důvodu ochrany před spamem. Pokud budete chtít údaje odstranit, tak nás kontaktujte na info@lillian.cz

    Komentáře / diskuse / hodnocení